Într-o lume tot mai digitalizată, tehnologia nu mai este doar un instrument, ci un garant al eficienței și siguranței. Acest fapt este confirmat de raportul prezentat de Serviciul Tehnologii Informaționale (STI) al MAI pentru primele 6 luni ale anului 2025, al cărei activitate ține de implementarea soluțiilor digitale pentru facilitarea accesului populației la serviciile publice.
Astfel, STI a facilitat eliberarea a peste 42.000 de caziere judiciare, inclusiv pentru moldovenii din diasporă – un exemplu clar de cum tehnologia poate reduce distanțele și birocrația. Peste 7.900 de certificate au fost livrate prin MDelivery, ceea ce a însemnat economii de timp și efort pentru cetățeni.
Prin sistemele automatizate de supraveghere a traficului, STI a contribuit la procesarea a peste 260.000 de încălcări ale regulilor de circulație, sprijinind autoritățile în monitorizarea în timp real a traficului și în prevenirea accidentelor.
Prin achiziționarea de echipamente moderne a fost consolidată securitatea infrastructurii IT, iar intervențiile tehnice ale echipei STI, de la reparații și configurări până la suport operativ, în sprijinul colegilor din teren a atins un număr de 14.028 – o creștere considerabilă față de 9.427 înregistrate în aceeași perioadă din anul 2024.
În paralel, a fost prevenită activitatea unui șir de site-uri compromițătoare prin blocarea acestora și, cu scopul de a reduce vulnerabilitățile și riscurile informatice, au fost desfășurate instruiri pentru angajații MAI privind igiena cibernetică.
Totodată, STI s-a implicat în proiecte internaționale pentru consolidarea rețelelor TETRA și a capacității de reacție în fața amenințărilor cibernetice.
Tehnologia nu înseamnă doar fire, echipamente sau servere. Tehnologia înseamnă să fii acolo la timp, cu soluții eficiente, să protejezi datele și să creezi punți de încredere între stat și cetățean.