AUDIENȚA CETĂȚENILOR:
Audiența cetățenilor are loc în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.250/2024 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea audienței, în a treia zi de vineri a fiecărei luni, pe subiecte care cad sub incidența domeniilor stabilite în Regulamentul cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 693/2017.
Pentru asigurarea audienței cetățenilor, este necesară depunerea unei cereri motivate în conformitate cu prevederile Codului administrativ, prin care se indică motivele pentru care se solicită audiența, iar motivele necesită a corespunde prevederilor Regulamentului cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 693/2017.
În situația în care cererea formulată nu corespunde prevederilor Codului administrativ, petiționarului îi este acordat un termen rezonabil pentru înlăturarea neajunsurilor, după înlăturarea neajunsurilor, cererea este analizată și dacă soluționarea acesteia ține de competența Ministerului Afacerilor Interne, atunci este stabilită data audienței, cu informarea petiționarului. Dacă problema pentru care se solicită audiența nu ține de competența Ministerului Afacerilor Interne, cererea se readresează unei alte autorități publice spre examinare, în conformitate cu prevederile art. 74 Cod administrativ, potrivit cărora ,,dacă petiția ține de competența altei autorități publice, originalul petiției se expediază autorității publice competente în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării petiției, fapt despre care petiționarul este informat”.
Este important de menționat că, în situația în care nu sunt înlăturate neajunsurile în termenul acordat, cererea privind audiența este lăsată fără examinare.
De asemenea, în conformitate cu prevederile pct. 23 din Regulamentul privind organizarea audienței, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 250/2024, se indică asupra faptului că, cererea de audiență se respinge, solicitantul fiind informat în scris, în cazul în care se solicită audiența de către o persoană care invocă aceeași problemă care a constituit obiectul și motivarea audiențelor anterioare, precum și în cazul în care obiectul solicitării de audiență excedă domeniul de competență al autorității sau instituției publice sesizate, precum și în situația în care problema sesizată constituie obiectul unei cauze aflate pe rol în instanța de judecată sau asupra acesteia există o decizie judecătorească definivă și irevocabilă.
Cererile privind audiența cetățenilor pot fi depuse la sediul Ministerului Afacerilor Interne (mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare, 75) sau pe adresa electronică petitii@mai.gov.md. Cererile necesită a fi semnate, fie olograf, fie electronic dacă acestea sunt depuse prin intermediul poștei electronice.
Programul audienței
Audiența cetățenilor are loc în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 250/2024 pentru arobarea Regulamentului privind organizarea audienței.
Ministru: lunar în funcție de disponibilitatea agendei.
Secretar general al ministerului: lunar în funcție de disponibilitatea agendei.
Secretar general adjunct al ministerului: lunar în funcție de disponibilitatea agendei.
Secretar de stat: lunar în funcție de disponibilitatea agendei.
Pentru mai multe informații despre solicitarea programării la audiență, apelați la numărul de telefon: (+373 22 255 648).
Audiența cetățenilor se efectuează în temeiul înscrierii prealabile a solicitanților în baza cererii de audiență, care se depune la sediu, prin poștă, e-mail: petitii@mai.gov.md sau online prin intermediul paginii web (www.mai.gov.md).