Timp de o oră, ministrul a răspuns la zeci de întrebări ale cititorilor, dialogul axându-se, în special, pe segmentul ce ține de reformarea instituției, cultura și comportamentul polițiștilor în raport cu cetățenii, modul de reacționare la apelurile cetățenilor, acțiunile concrete ale conducerii instituției în procesul de reformare, care înseamnă perfecționarea cadrului legal, crearea structurilor de dirijare și de executare, restructurarea poliției și carabinierilor, realizarea procesului de „demilitarizare” a poliției prin delimitarea statutului de poloțist de cel al altor categorii de funcționari care asigură activitatea poliției, asigurarea controlului asupra proceselor migraționale, consolidarea capacității MAI în procesul de securizare a traficului rutier, realizarea acțiunilor concrete de îmbunătățire a calității serviciilor acordate populației de către angajații mai.
În acest proces, o adevărată provocare o constituie depășirea unei serii de dificultăți, cum ar fi insuficiența comunicării cu populația, schimbarea mentalității condiționată de stereotipurile vechi, problemele logistice, nivelul profesional, corupția și imperfecțiunea sistemului de comunicare pe interior, etc.
Cititorii au aflat că MAI are mai multe priorități, principale fiind menținerea și fortificarea capaităților în domeniile de activitate cotidiană, asigurarea ordinii de drept și a siguranțeoi cetățenilor; implementarea reformei MAI și a subiviziunilor subordonate; realizarea prevederilor liberalzării regimului de vize.
Direcția informare și relații cu publicul,
12 mai