Skip to main content
  •    

  •    Sesizarea comisiei de disciplină

  •  

 

  •   conducătorul autorităţii publice;
  •  conducătorul subdiviziunii interioare în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public a cărui faptă este     sesizată;
  •  orice persoană care consideră că prin fapta unui funcţionar public a fost comisă o abatere disciplinară, inclusiv   dacă acestei persoane i-au fost lezate drepturile şi interesele legitime.

       Sesizarea se depune la secretariatul (cancelaria) autorităţii publice în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public a cărui faptă este sesizată. Aceasta se transmite preşedintelui comisiei de disciplină, în termen de cel mult 2 zile lucrătoare de la depunere.

       În cazul faptelor sesizate ca abateri disciplinare ale funcționarilor publici de conducere de nivel superior indicați în art. 8 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, sesizarea poate fi depusă la sediul Cancelariei de Stat.

    Dacă sesizarea a fost adresată conducătorului autorităţii publice, conducătorului subdiviziunii interioare în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public a cărui faptă este sesizată, altei autorităţi publice ori comisiei de disciplină care nu este competentă să examineze sesizarea, aceştia au obligaţia să o transmită în cel mult 3 zile lucrătoare comisiei de disciplină competente.

 

  •     numele, prenumele şi datele de contact ale persoanei care a formulat sesizarea;
  •     numele, prenumele şi, dacă este posibil, subdiviziunea în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public a          cărui faptă este sesizată;
  •     descrierea faptei care constituie obiectul sesizării;
  •     expunerea argumentelor care stau la baza sesizării;
  •     data;
  •     semnătura electronică sau semnătura olograf.

Sesizarea se formulează în scris şi este însoţită, atunci cînd este posibil, de înscrisurile probatorii.