Skip to main content

Direcția management documente și petiții

 

 

Șef al Direcției management documente și petiții

Datele personale

  • Numele: Glavan Tatiana

  • Nationalitate: Republica Moldova

  • Telefon: 

  • E-mail: tatiana.glavan@mai.gov.md

Educație și formare:

  • 2003 – Universitatea de Stat din Republica Moldova, licențiată în filologie;

  • 2013 – Universitatea Liberă Internaţională din Moldova, master în psihologie/consiliere psihologică;

  • 2017 – absolventa a Colegiului OSCE Border management Staff College, Organization for Serurity and Co-operation in Europe Office in Tajikistan, Dushanbe, certificată la cursul de „Management al frontierelor pentru femeile lidere”;

  • 2017 – vizita de studiu la Academia de poliție din Roma, Republica Italiană, cu privire la integrarea femeilor în structurile de forță;

  • 2018 – certificată în domeniul „Management și lidership organizational” – programul Centrului de instruire și consultanță organizațională în comun cu Fundația Hanns Seidel Stiftung în Republica Moldova și Inspectoratul General al Poliției;

  • 2019 – certificata în domeniul „Sistemul de management al documentelor și al Arhivei” – curs de formare profesională desfășurat de către către Poliția Națională a Turciei;

  • 2019 – curs de formare managerială, nivelul II – Academia „Ștefan cel Mare” ;

  • 2021 – certificată în dezvoltare profesională la compartimentul „Egalitate de gen în administrația publică. Analiza actelor/deciziilor din perspectiva egalității de gen” – Academia de administrare publică pe lângă Guvernul Republicii Moldova în parteneriat cu Sweden Sverige și Un Women.

Activitatea profesională:

  • 28.11.2025 – prezent: Șefă a Direcției management documente și petiții a MAI;

  • 06.03.2020 – 27.11.2025: Șefă a Direcției managementul documentelor a IGP;

  • 05.04.2013 – 05.03.2020: Şefă a Secretariatului Inspectoratului General al Poliţiei al MAI;

  • 28.02.2013 – 05.04.2013: Specialist principal al Serviciului psihologic al Direcţiei resurse umane a Inspectoratului General al Poliţiei al MAI;

  • 16.07.2010 – 28.02.2013: Specialist principal-psiholog al Secţiei instruire profesională şi educaţie a Direcţiei resurse umane a Departamentului poliţie al MAI;

  • 15.03.2010 – 16.07.2010: Psiholog principal al Secţiei instruire profesională şi educaţie a Direcţiei resurse umane a Departamentului poliţie;

  • 05.02.2010 – 15.03.2010: Inspector psiholog al Serviciului asistenţă psihologică al regimentului de patrulă şi santinelă „Scut” al CGP mun. Chişinău.

  • 12.05.2005 – 05.02.2010: Polițist, Inspector psiholog al Serviciului personal şi educaţie al regimentului de patrulă şi santinelă „Scut” al CGP mun. Chişinău;

  • 21.06.2004 - 11.07.2005: Inspector al Secţiei evidenţă a Direcţiei completare şi evidenţă a Direcţiei generale resurse umane a MAI;

  • 17.10.2003 – 18.06.2004: Inspector al Serviciului evidenţă familială al Secţiei informaţii şi identificări a Direcţiei informaţii şi evidenţă operativă a MAI.

Limbi vorbite

  • Română – fluent;

  • Ucraineană – fluent;

  • Rusă – fluent;

  • Engleză – pre intermediar;


Baza normativă

 

Sarcini și atribuții:

  •  Realizarea proceselor de management al documentelor și petițiilor recepționate de Ministerul Afacerilor Interne, inclusiv evidența și monitorizarea termenelor de executare a acestora;

  •  Gestionarea sistemelor informaționale „Managementul documentelor” și „Registrul petiții”;

  •  Coordonarea proceselor de reglementare, monitorizare și evaluare a procedurilor standarde operaționale privind circulația documentelor în cadrul aparatului central, autorităților administrative și instituțiilor din subordinea Ministerului Afacerilor Interne și asigurarea controlului privind aplicarea legislației cu privire la petiționare și ce vizează circulația documentelor;

  •  Asigurarea suportului decizional conducerii Ministerului Afacerilor Interne prin elaborarea rapoartelor, materialelor analitice și a sintezelor informative referitoare la procesul de monitorizare și control, potrivit competenței direcției, după caz, prin formularea soluțiilor pentru redresarea situației;

  •  Coordonarea emiterii proiectelor de acte administrative, în vederea asigurării corespunderii acestora rigorilor înaintate față de actele normative și de dispoziție departamentale.


Responsabilitățile Direcției:

  •  Examinarea, în termen a demersurilor, cererilor prealabile și petițiilor ce țin de domeniul de activitate a Direcției;

  •  Realizarea cu profesionalism, imparțialitate și în conformitate cu legea atribuțiile și abținerea de la orice faptă care ar prejudicia imaginea, prestigiul sau interesele Ministerului;

  •  Respectarea normelor de conduită profesională;

  •  Consacrarea activității profesionale îndeplinirii cu competență, integritate și corectitudine a atribuțiilor, adoptarea unei atitudini maxim constructive și unui comportament colegial;

  •  Respectarea programului de muncă și utilizarea integrală și eficientă a timpului de muncă pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu;

  •  Perfecționarea continuă a abilităților profesionale.


Audiența

       Audiența cetățenilor are loc în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 250/2024 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea audienței, în a treia zi de vineri a fiecărei luni, pe subiecte care cad sub incidența domeniilor stabilite în Regulamentul cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 693/2017.  

      Pentru asigurarea audienței cetățenilor, este necesară depunerea unei cereri motivate în conformitate cu prevederile Codului administrativ, prin care se indică motivele pentru care se solicită audiența, iar motivele necesită a corespunde prevederilor Regulamentului cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 693/2017.

În situația în care cererea formulată nu corespunde prevederilor Codului administrativ, petiționarului îi este acordat un termen rezonabil pentru înlăturarea neajunsurilor, după înlăturarea neajunsurilor, cererea este analizată și dacă soluționarea acesteia ține de competența Ministerului Afacerilor Interne, atunci este stabilită data audienței, cu informarea petiționarului.

         În situația în care, problema pentru care se solicită audiența nu ține de competența Ministerului Afacerilor Interne, cererea se readresează unei alte autorități publice spre examinare, în conformitate cu prevederile art. 74 Cod administrativ, potrivit cărora ,,dacă petiția ține de competența altei autorități publice, originalul petiției se expediază autorității publice competente în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării petiției, fapt despre care petiționarul este informat”.

       Este important de menționat că, în situația în care nu sunt înlăturate neajunsurile în termenul acordat, cererea privind audiența este lăsată fără examinare. 

         De asemenea, în conformitate cu prevederile pct. 23 din Regulamentul privind organizarea audienței, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 250/2024, se indică asupra faptului că, cererea de audiență se respinge, solicitantul fiind informat în scris, în cazul în care se solicită audiența de către o persoană care invocă aceeași problemă care a constituit obiectul și motivarea audiențelor anterioare, precum și în cazul în care obiectul solicitării de audiență excedă domeniul de competență al autorității sau instituției publice sesizate, precum și în situația în care problema sesizată constituie obiectul unei cauze  aflate pe rol în instanța de judecată sau asupra acesteia există o decizie  judecătorească definivă și irevocabilă.

       Cererile privind audiența cetățenilor pot fi depuse la sediul Ministerului Afacerilor Interne (mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare, 75) sau pe adresa electronică petitii@mai.gov.md. Cererile necesită a fi semnate, fie olograf, fie electronic dacă acestea sunt depuse prin intermediul poștei electronice. 

 


Componența și contacte

Nr. d/o Numele, Prenumele

Funcția

Contacte

e-mail

         
         
1. Glavan Tatiana Șef   tatiana.glavan@mai.gov.md
         
2. Nichita Veaceslav Specialist principal 22-255-486 nichita.veaceslav@mai.gov.md
         
 3.  Veronica Adomnița Specialist principal  22-255-486 veronica.adomnita@mai.gov.md
         
 4. Tatiana Postolatii Specialist principal  22-255-830 secretariat@mai.gov.md
         
5. Lilia Tutunaru Specialist principal 22-255-648 petitii@mai.gov.md
         
6. Natalia Sîrbu Specialist principal 22-255-485 ordin.mai@mai.gov.md
         
7. Tatiana Reșetnic Specialist principal 22-255-370 mai@mai.gov.md