Cu ocazia Zilei europene a numărului de urgență 112, Ministerul Afacerilor Interne vine cu un mesaj de apreciere către angajații din cadrul 112 pentru contribuția lor remarcabilă în salvarea de vieți omenești.
Statisticile relevă că, în cursul anului 2023, specialiștii din cadrul Serviciului 112 au gestionat peste două milioane de apeluri, înregistrând o medie zilnică de aproximativ 6500 de apeluri. De asemenea, sistemul informațional a înregistrat peste 84 de mii de mesaje text referitoare la solicitările de urgență.
Datele evidențiază că un operator 112 preia, în 8 și 12 ore, până la 300 de apeluri, timpul mediu de răspuns la apelurile de urgență fiind de 4 secunde, iar timpul mediu de procesare a apelurilor de urgență de 50 de secunde. Tot în anul 2023, un operator a răspuns la peste 50 de mii de apeluri, aceasta fiind cifra maximă înregistrată pe parcursul anului.
Transmitem sincere mulțumiri celor care, la celălalt capăt al firului, asigură asistența fiecărui cetățean în cazuri de urgență. Prin promptitudinea și dedicarea voastră, stimabili colegi, cetățenii țării noastre primesc ajutorul necesar. Implicarea fiecărui dintre voi este neprețuită pentru persoanele aflate în situații de urgență, care amenință viața, sănătatea și proprietatea.
Subliniem că în fiecare an, pe data de 11 februarie, este marcată Ziua Europeană 112, dedicată sensibilizării și recunoașterii contribuției la serviciile de urgență. Pe teritoriul Republicii Moldova, numărul unic 112 pentru apelurile de urgență este operațional non-stop și funcționează începând din martie 2018.
Menționăm că apelul către numărul 112 este gratuit, iar cetățenii pot solicita intervenția specializată 24 de ore din 24, de pe orice telefon fix sau mobil, în Republica Moldova și întreaga Uniune Europeană.
Începând cu data de 1 ianuarie 2024, Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență a fost transferat în gestionarea Ministerului Afacerilor Interne.